رُکنا

رک نوشته های یک خبرنگار

رُکنا

رک نوشته های یک خبرنگار

دلبری آمد!!

 

طرح جداسازی شبکه آبرسانی فضای سبز  

 نمایی از طرح جداسازی آبرسانی فضای سبز (عکس: رکنا)  

نمی دانم چرا از وقتی این آقای دلبری  شهردار قم شده است ، من هم طبع شاعریم گل کرده ، دایم یا شعر می گویم یا جملات مسجع و گاه مشعشع!! تیتر همین یادداشت را ببینید، "دلبری آمد!!" شعر است دیگر!!! من با این قریحه سرشار شعری!! از آن بیم دارم که اگر ایشان همچنان به فعالیت خستگی ناپذیر آنهم از نوع این چند روزه ادامه دهد، دیوان شعری بنویسم در مدح دلبران و عضو کانون شاعران و فعالان عرصه مشاعره شوم!!  

 

از آن روز که دلبری شهردار شده است من دایم شعرم می آید که: «دلبری! ببین برای که دلبری خواهی کرد؟!» برای حاشیه شهر؟! برای طرح های چند دهه خاک خورده .. برای بچه های بی زمین خاکی اینجا و آنجای شهر ؟! یا برای اصحاب نفوذ و قدرت؟! هر چه می گذرد دارم فکرهایی می کنم که نه خیر این دلبر، دلبر ما نیست ، او دنبال دل بردن از ما نیست. چرا؟ چون اگر بود، دیگر به گرد شهر نمی گشت و "خدمت" آرزو نمی کرد!!!

 

فعالیت بیرونی شما آقای دلبری! تا امروز آنطور که به سمع و نظر ما رسیده است، دیدار با شخصیت ها و مسوولان استان و نیز اعلام اجرای طرح مشکات (نصب آیات و روایات در اتوبوس های شرکت واحد و سایر اماکن شهری ) و بیشتر رسانه ای - تبلیغاتی بوده  است ، ظاهرا باید به شما یادآور شد که شما شهردار قم شده ای ، نه رییس سازمان یا دفتر تبلیغات!!؟  در مورد طرح مشکات هم بهتر است ، شخص شهردار ، معاونان و همکاران ، قبل از هر کاری ابتدا آیات و روایات مربوط به حق الناس و ... را جلوی دید خود بگذارید تا در تعیین عوارض ها ، جریمه ها و قیمت ملک هایی که در طرح توسعه قرار می گیرد، حق الناس را رعایت کنید تا مدیون دنیا و آخرت خلق الله نباشید!!    

 

 نمایی دل انگیز! در انتهای بلوار امین (عکس: رکنا)  

 آقای دلبری! اگر می خواهی دلبری کنی ، زیاد خود را به زحمت نینداز، دنبال تبلیغات هم نباش ، به مردم "عادی" حرمت بگذار و قدمی برای بهبود وضعیت شهری و شهرداری بردار ، پیام آیات و روایات جز این نیست: پاس داشت حق الناس... و حرمت گذاشتن به مردم....  

 شهر قم که آن را "روستان" قم (روستا - استان قم) می نامم با هزاران مشکل ریز و درشت شهری و فرهنگی روبرو است، و شهرداری قم ، تله های شیر کش دارد...  جای سختی است برای کار کردن ، مراقب باش از سختی کار به آسانی تبلیغات فرار نکنی!!!... احتیاط لطفا!! از امروز کارنامه ات نزد مردم و خدای مردم ورق روی ورق دارد حجیم می شود... 

 

مراقب عزت و حرمت مردمانی که به حاجت و اجبار، پشت در اتاق شهردار و معاونانش به انتظار  میایستند و محرومانی که برای ساختن یک چهاردیواری فقیرانه ، با اشتهای بالای شهرداری مواجه می شوند، باش و... مراقب باش!! ... اگر می خواهی دلبری کنی از اینها دلبری کن .. 

 

 نیازی نیست گرد شهر بدنبال خدمت و ثواب بگردی و دنبال ترویج آیه و حدیث بروی..!! کافی است چراغ رومیزیت در شهرداری را روشن کنی و درد دل پرونده های کوچک را با چشمان باز بخوانی و زیر پرونده های بزرگ را با چشمان بسته امضا نکنی..همین!!!  

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 ب.ظ

شهردار جدید آینده نگره با این کارهای تبلیغاتی شاد می خواد رییس جمهور بشه!! [...]

[ بدون نام ] دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام به به ...بابا بهتون تبریک میگم.خیلی وقت بودخبری ازتو نبود.راستی نگارش شما چقد شبیه پ ن پ شده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد